Troškovi boravka djece subvencioniranju se u cilju obezbjeđenja jednakih uvjeta za odgoj, njegu i zbrinjavanje djece predškolskog uzrasta i u skladu sa potrebama čuvanja socijalne sigurnosti porodice sa niskim primanjima.
Oblast: Zaštita porodice s djecom
Nosilac aktivnosti
- Općina, nadležna općinska služba
- Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice Kantona Sarajevo
Pravni osnov
- Zakon o socijalnoj zaštiti, zaštiti civilnih žrtava rata i zaštiti porodice sa djecom („Službene novine Kantona Sarajevo“ br. 38/14 – Prečišćeni tekst, 38/16, 44/17 i 28/18); član 170.
- Uredba o subvencioniranju troškova boravka djece u predškolskim ustanovama na području KS (“Službene novine Kantona Sarajevo” broj: 23/02)
- Odluka Vlade Kantona Sarajevo (“Službene novine Kantona Sarajevo” broj: 38/15)
Uslovi za korištenje prava/usluge
- Pravo na subvencioniranje boravka djece u 30% iznosu od cijene troškova boravka po djetetu ostvaruju zaposleni roditelji bez obzira na ukupne prihode domaćinstva ako dvoje ili više djece borave u predškolskoj ustanovi
- Da nijedan od članova zajedničkog domaćinstva nije vlasnik preduzeća ili samostalne radnje ili ima registriranu dopunsku djelatnost
- Da član zajedničkog domaćinstva nije vlasnik ili posjednik motornog vozila osim ako su u pitanju osobe sa invaliditetom, koje po propisima iz oblasti poreske i carinske politike mogu uvesti ili na domaćem tržištu kupiti motorno vozilo kao ortopedsko ili drugo pomagalo
Način ostvarivanja prava/usluge
- Zahtjev se podnosi nadležnoj općinskoj službi prema mjestu prebivališta podnosioca zahtjeva.
- Vodi se upravni postupak u kojem se utvrđuje ispunjavanje uslova za ostvarivanje prava na subvencioniranje troškova boravka djece u predškolskim ustanovama
- Podnosilac zahtjeva ima pravo žalbe na rješenje prvostepenog organa, kao i pokretanje upravnog spora pred Kantonalnim sudom u Sarajevu.
Visina davanja odnosno cijena usluge
- 120 KM (poludnevni boravak) – 160 KM (cjelodnevni boravak)
Period isplate
- Do provjere dokumentacije
Interval isplate: Mjesečno
Visina davanja / cijena usluge zbirno
- 2014: 43.764,00 KM
- 2015: 49.632,00 KM
- 2016: 33.372,00 KM
- 2017: 37.900,00 KM
- 2018: 36.624,00 KM
Ukupan godišnji broj korisnika usluge / prava
- 2014: 87 korisnika prosječno mjesečno
- 2015: 95 korisnika prosječno mjesečno
- 2016: 58 korisnika prosječno mjesečno
- 2017: 67 korisnika prosječno mjesečno
- 2018: 64 korisnika prosječno mjesečno
Dokumenti potrebni za ostvarivanje prava / usluge
- Državljanstvo Bosne i Hercegovine,
- Kopije ličnih karti za roditelje,
- CIPS-ova prijavnica o prebivalištu za roditelje,
- Kućna lista
- Izvod iz MKR za djecu,
- Uvjerenje uprave prihoda o vlasništvu preduzeća, samostalne radnje i obavljanju dopunske djelatnosti za sve punoljetne članove domaćinstva,
- Potvrda o visini ukupnih prihoda u prethodnoj kalendarskoj godini za sve članove (koji su bili u radnom odnosu),
- Uvjerenje sa biroa za članove domaćinstva da nisu bili u radnom odnosu u prethodnoj godini,
- Uvjerenje o vlasništvu motornog vozila za sve članove domaćinstva,
- Ovjerena izjava da ne posjeduje motorno vozilo za sve članove domaćinstva,
- Izvod iz matične knjige umrlih za jednog ili oba roditelja
- Uvjerenje o prihodima ostvarenih po osnovu poljoprivredne djelatnosti, imovinskih prava, autorskih prava, privrednih, uslužnih i drugih djelatnosti po osnovu registrovane dopunske djelatnosti
- Rješenje o invalidnosti djeteta
- Rješenju o invalidnosti roditelja od najmanje 70%
- Rješenje o starateljstvu za dijete
- Rješenje za osobe koje imaju binauralni gubitak sluha od 95-100 % po Fowler-Sabine
- Potvrda više ili visoke školske ustanove o redovnom studiju za jednog ili oba roditelja
- Nalaz za psihički oboljela i mentalno retardirana lica
- Rješenje korisnika stalne novčane pomoći i korisnika za njegu i pomoć od strane drugog lica
- Presuda o razvodu braka
- Potvrda da je roditelj sklopio ugovor o korištenju usluga boravka djece u predškolskoj ustanovi za tekuću školsku godinu
- Ostale dokaze će Služba socijalne zaštite pribaviti po službenoj dužnosti u skladu sa obavezom iz čl. 134. stav (3) i 135. stav (2).
Rok važenja dokumentacije: Dokumentacija važi do dana provjere, a provjera se vrši dva puta godišnje.